آموزشگاه دوره مراقبت پوست هم به صورت دوره های حضوری برگزار می شود. در دوره آموزشگاه دوره مراقبت پوست صورت در آموزشگاه اسکین کر، صفر تا صد دوره مراقبت از پوست را میگذرانید.

برای اطلاعات بیشتر به آکادمی دکتر فاخته علی اکبری مراجعه کنید

آموزشگاه مراقبت از پوست

 

آموزشگاه دوره های این دوره به صورت زیر است:

 

شناخت پوست، آنالیز پوست، شناخت انواع ماسک ها و کارایی آن ها

 

فشیال پوست، (درما اف)، شناخت انواع لک و آکنه ها و انواع بیماری های پوستی

 

میکرودرم ابرژن پودری ، میکرونیدلینگ، مزونیدلینگ، مزو وایت(کرم پور دائم، بی بی گلو)

 

دستگاه هیدرودرمی، هایفرکوئنسی، مینی هایفو و مینی RF، دستگاه RF تریپلار مخصوص صورت

 

دستگاهcavitation،دستگاه پلاژن، dermatology ، اسید تراپی ، آموزشگاه دوره ژل کربوکسی تراپی

 

کلاس مراقبت پوست شامل آموزشگاه دوره های جامع مربوط به مراقبت پوست، کار با دستگاه و اسید تراپی و … است.

 

شما پس از پایان دوره آموزشگاه دوره مراقبت پوست ، دوره های فیشیال صورت ، دوره آشنایی با تجهیزات پزشکی که شامل کار با دستگاه های پوستی می باشد، گواهینامه پایان دوره آموزشگاه دورهگاه را دریافت خواهید کرد.

 

مدرک بین المللی فنی حرفه ای رشته مراقبت پوست و رشته ارایه مشاوره مراقبت از پوست نیز دریافت خواهید کرد ضمنا مدرک بی المللی grs  به شما ارایه خواهد شد.

 

ابزار و وسایل بدون دریافت هزینه در کلاس خدمت شما ارایه می شود.

 

لازم به ذکر است که مربی سرکار خانم دکتر علی اکبری با سابقه حداقل پنج سال آموزشگاه دوره مرتبط به عنوان مربی در خدمت شما هستند .

 

شما می توانید بعد از گذراندن دوره آموزشگاه دوره مراقبت پوست صورت زنانه با مراجعه به وزارت صنعت و معدن با داشتن مدرک این دوره، مجوز خانه پوست و مو را دریافت کنید.

 

گالری عکس دوره های قبلی:

آموزشگاه دوره مراقبت پوست

آموزشگاه دوره مراقبت پوست در آرایشگاه

آموزشگاه دوره مراقبت پوست با مدرک

آموزشگاه دوره مراقبت با دستگاه میکرودرم

 

مربی حرفه ای مراقبت پوست دکتر فاخته علی اکبری

 

توضیحات دوره مراقبت صورت توسط مربی

سرفصل های فنی و حرفه ای مراقبت پوست صورت

 

    شناخت پوست

    ساختن ماسک

    آبرسانی پوست

    لایه برداری

    ماساژ صورت

    مراقبت پوست (فشیال)

    بستن منافذ پوست

    میکرودرم (پیلینگ)

    اتوی صورت یا اولتراسونیک (درما اف)

    شناخت انواع بیماری های پوست

    شناخت انواع دستگاه های انالیزور پوست

    ساخت انواع ماسک های ژله ای و گیاهی

 

دوره آموزشگاه دوره مراقبت پوست صورت

 

کلاس های مبتدی و پیشرفته آموزشگاه دوره دوره مراقبت پوست با تضمین یادگیری کامل و پشتیبانی نامحدود هنرجویان حتی بعد از ورود به بازار کار، برگزار می شود. در پایان دوره آموزشگاه دوره فیشیال، هنرجویان جهت دریافت مدرک معتبر توسط آموزشگاه دورهگاه به سازمان فنی حرفه ای معرفی می شوند و همچنین قادر به دریافت مدرک GRS، با هزینه جداگانه نیز می باشند.

 

دریافت مدرک از

سازمان فنی و حرفه ای

 

مراحل یادگیری مراقبت پوست صورت

مراحل آموزشگاه دوره مراقبت پوست صورت

 

   در ابتدای آموزشگاه دوره مراقبت پوست با انواع پوست ها و مشکلات پوستی مختلف آشنا می شوید.

    سپس مربی به نحوه ساخت ماسک ها و آبرسان ها با توجه به نوع پوست می پردازد.

    در این مرحله، کار با انواع لایه بردارهای مخصوص هر پوست و محصولات مراقبتی را آموزشگاه دوره می بینید.

    در مرحله چهارم، روش صحیح ماساژ صورت و کار با انواع دستگاه های مخصوص مراقبت پوست را یاد می گیرید.

    در نهایت با کمک مربی، تمرین عملی مراقبت پوست صورت را روی مدل انجام می دهید.

 

 آموزشگاه مراقبت از پوست کجاست

دوره مبتدی مراقبت پوست صورت

 

دوره مبتدی شامل آموزشگاه دوره آنالیز انوع پوست، شناخت انواع دستگاه های آنالیزور پوست، شناخت انواع ماسک ها و کارایی آن ها، ساختن انواع ماسک(رابر، کوماج، پیل اف…)، آماده سازی پوست، مراقبت پوست، لایه برداری، فیشیال، اتوی صورت یا اولتراسونیک (درما اف)، شناخت انواع لک و شناخت انواع بیماری های پوستی می شود.

 

دوره کار با تجهیزات پزشکی

 

این دوره شامل کار با دستگاه های پزشکی مانند: میکرودرم ابریژن پودری و الماسه، میکرونیدلینگ، مزونیدلینگ صورت و مو، مزو وایت(کرم پور دائم، بی بی گلو)، آموزشگاه دوره کار با دستگاه هیدرودرمی(گالوانیک)و دزن و نحوه ویتامینه کردن صورت با این دستگاه، تونل LED، دستگاه مینی هایفو و مینی RF می شود.

 

 

پکیج مراقبت، تجهیزات پزشکی، اسیدتراپی و ژل کربوکسی

 

سرفصل های دوره آموزشگاه دوره مراقبت تخصصی پوست شامل نحوه مشاوره با مراجعه کننده(client)، ماساژ welcome ،آنالیز پوست (شناخت تیپ های پوستی)، شناخت انواع دستگاه های آنالیزور پوست، شناخت انواع ماسک ها و کارایی آن ها، ساختن انواع ماسک(لاتکس، پیل اف،ژلی، کرمی، پودری ..)، آماده سازی پوست، مراقبت پوست، لایه برداری، فیشیال، اتوی صورت یا اولتراسونیک (درما اف)، شناخت انواع لک، شناخت انواع آکنه ها، شناخت انواع بیماری های پوستی, میکرودرم ابرژن پودری و الماسه، میکرونیدلینگ، مزونیدلینگ، مزو وایت(کرم پور دائم، بی بی گلو)، دستگاه هیدرودرمی (گالوانیک)و دزن و هایفرکوئنسی، طریقه ویتامینه کردن صورت با دستگاه، تونل LED، دستگاه مینی هایفو و مینی RF، دستگاه RF تریپلار مخصوص صورت، دستگاه تناسب اندام شامل سری RF, وکیوم ، cavitation،دستگاه پلاژن dermatology اسید تراپی و آموزشگاه دوره ژل کربوکسی تراپی می شود.

دوره کارآموزی پوست

 

بدون شک یکی از بهترین روش ها برای مسلط شدن به تمام مباحث آموزشگاه دورهی، گذراندن دوره کارآموزی است. شما در دوره کارآموزی مراقبت پوست با تمام چالش های واقعی کار پوست از جمله مواجه شدن با انواع پوست و مشکلات پوستی، تلاش برای تشخیص درست روش مراقبت و انجام روش های مختلف مراقبت پوست به صورت عملی آشنا خواهید شد و این تجربه به شما کمک می کند که در مدت زمان کوتاهی به یک متخصص باتجربه تبدیل شوید و کار خود را با تسلط و اعتماد به نفس بیشتری آغاز کنید. دوره کارورزی پوست در ۱۰ جلسه و با هزینه هر جلسه ۱۵۰ هزار تومان برگزار می شود.

 

 

پکیج ویژه پوست با قیمت فوق العاده مناسب برای صرفه جویی در هزینه هنرجویان طراحی شده است. این پکیج شامل تمام دوره های کاربردی مربوط به پوست از جمله: دوره مراقبت پوست زنانه(فشیال) و آموزشگاه دوره تجهیزات پزشکی می شود. این دوره در ۷ جلسه سه ساعته برگزار می شود و وسایل تمرین از طرف آموزشگاه دورهگاه در اختیار هنرجو قرار میگیرد.

 

 

نحوه برگزاری دوره مراقبت پوست صورت

 

کلاس های دوره آموزشگاه دوره مراقبت پوست صورت به دو صورت، خصوصی و نیمه خصوصی برگزار می شود. طبق قوانین فنی حرفه ای تعداد نفرات کلاس های خصوصی بین ۱ تا ۳ نفر و نیمه خصوصی ۳ تا ۸ نفر می باشد. کلاس ها بعد از به حد نصاب رسیدن با هماهنگی مربی هفته ای سه بار برگزار می شود. ضمنا برای خانم هایی کارمند و یا افرادی که از شهرستان تشریف می آورند، امکان برگزاری کلاس ها در آخر هفته ها، روزهای تعطیل و ساهت های عصر نیز وجود دارد.

ابزار و وسایل مورد نیاز:

 

ابزار و وسایل آموزشگاه دورهی در قالب پک های آموزشگاه دورهی به هنرجویان ارائه می شود. این ابزار شامل موارد زیر می شود: دستگاه بخور، قلم مو، کاسه، دما رولر، کاردک، پد پاک کننده، پیش بند، حوله،کرم ، ماسک و کرم آبرسان، ماسک زیبایی، محلول گیاهی شفابخش، اسکراب صورت، پک استریل مشتری، لوسیون، شیرپاک کن، انواع ماسکها، دستگاه میکرونیدلینگ، دستگاه میکرودرم، دستگاه RF، دستگاه های فرکانسی، سرم سدیم کلراید

 

آموزشگاه دوره مراقبت پوست صورت با مدرک فنی و حرفه ای

 

پس از اتمام دوره مراقبت شما می توانید با دریافت مجوز از خانه پوست و مو، یک اتاق پوست را بگیرید و به راحتی شغل خود را راه اندازی کنید. بعد از گذراندن دوره کار با تجهیزات پزشکی شما به عنوان یک تکنسین حرفه ای برای مراقبت پوست با دستگاه هایی مانند میکرودرم ابریژن، هایفو، RF و …. شناخته می شوید. در نهایت پس از شرکت در هر کدام از دوره ها می توانید به راحتی شروع به کسب درآمد کنید و یا کسب و کار فعلی خودتان را بهبود ببخشید.

بازار کار مراقبت پوست صورت چطوره؟

 

با توجه به تغییرات هر روزه در دنیای مد و درخواست های متغیر مشتریان، توجه افراد به جوان سازی و حفظ پوست خود از اهمیت بالایی برخوردار شده است. دوره مراقبت پوست صورت شما را برای ارائه تمامی خدمات پوست به مشتری آماده می کند. در صورتی که به دنبال درآمد بالا در رشته اسکین کر (skin care) هستید، پیشنهاد می شود دوره های تخصصی و پیشرفته مراقبت پوست را نیز بگذرانید.

 

 

دیگران در مورد دوره مراقبت پوست صورت چی می پرسند؟

 

بعد از اتمام دوره چه مدرکی دریافت میکنیم؟

 

بعداز اتمام دوره آموزشگاه دوره مراقبت پوست شما مدرک فنی حرفه ای مراقبت پوست صورت زنانه را دریافت می کنید و بعد از دوره آشنایی با تجهیزات پزشکی مدرک فنی حرفه ای آشنایی با تجهیزات پزشکی را دریافت می کنید.

 

آیا با مدرک مراقبت پوست می توان اقدام به تاسیس اتاق پوست کرد؟

 

دوره آموزشگاه دوره مراقبت پوست در چند جلسه برگزار میشه؟

 

من ساکن تهران نیستم. میتونم تو دوره های آموزشگاه دورهی شرکت کنم؟

 

جزوه آموزشگاه دورهی هم دارید؟

 

وسایل دوره مراقبت صورت رو از کجا تهیه کنم؟

 

آیا برای میکرونیدلینگ به تنهایی مدرک فنی حرفه ای دارید؟

 

آیا با مدرک تجهیزات پزشکی می توان کلینیک پوست تاسیس کرد؟

 

آیا در پکیج آموزشگاه دورهی شما میکرونیدلینگ هم آموزشگاه دوره داده می شود؟

 

آیا به وسایل خاصی برای مراقبت پوست و صورت نیاز است؟

 

آیا برای دریافت مدرک فنی حرفه ای نیاز به مدرک تحصیلی دارم؟

 

اگر در پایان دوره، نیاز به آموزشگاه دوره بیشتر داشتم باید دوباره هزینه پرداخت کنم؟

 

بعد از گرفتن مدرک میتونم در آموزشگاه دورهگاه به عنوان کارآموز مشغول به کار بشم؟

 

بعد از پایان دوره میتونم بلافاصله وارد بازار کار بشیم؟

انواع روش‌های مراقبت پوست صورت

 

پوست بزرگترین عضو بدن است که سطح آن در معرض تمام آلودگی های بیرونی قرار دارد مخصوصا پوست صورت. در صورت عدم مراقبت همین امر باعث می شود طراوت و شادابی خود را از دست بدهد. در سن بالا پوست به سختی می تواند خودش را بازسازی کند. با انجام چند روش زیر می توان به مراقبت صورت کمک کرد.

مراقبت از پوست

فشیال پوست:

 

فشیال یکی از روش های مراقبتی پوست است که به جوانسازی پوست کمک می‌کند و خاصیت ارتجاعی و کلاژن در طول زمان ایجاد می‌کند. از مزایای مهم دیگر می‌توان به لایه برداری و آب‌رسانی عمیق اشاره کرد که می‌تواند باعث بهبود جای زخم و… شود. فشیال پوست در شش مرحله انجام می‌شود:

 

    مراقبت

    بخاردهی

    لایه برداری

    استخراج

    ماساژ صورت

    ماسک صورت و کرم

 

مراقبت پوست با لیزر:

 

مراقبت پوست با لیزر باعث یکنواخت کردن رنگ پوست و سفت شدن پوست می‌شود. تکنیک لیزر پرتوهای کوتاه و متمرکز نور را به سمت پوست نامنظم هدایت می‌کند. لیزر لایه بیرونی نازک پوست(اپیدرم) را از بین می‌برد و پوست زیرین(درم) را گرم می‌کند که باعث تحریک رشد کلاژن( پروتئینی که استحکام و بافت پوست را بهبود می‌دهد) می‌شود. با بهبود و رشد مجدد اپیدرم، ناحیه تحت درمان صافت‌تر و سفت‌تر به نظر می‌رسد. لیزر را می‌توان برای درمان چین و چروک‌های ظریف، لکه‌های سنی، رنگ یا بافت ناهموار پوست، پوست آسیب دیده در برابر نور خورشید و آکنه استفاده کرد. پس از لیزر پوست شما ممکن است تا چند ماه ملتهب بماند اما هنگامی‌که ناحیه درمان شروع به بهبود می‌کند، متوجه تفاوت در کیفیت و ظاهر پوست خود خواهید شد. اثرات آن می‌تواند سال‌ها ادامه داشته باشد. پس از لیزر، همیشه ضدآفتاب در برابر آفتاب استفاده کنید.

مراقبت پوست با میکرودرم ابریژن:

 

برای مراقبت پوست با میکرودرم ابریژن از ابزاری با حداقل ساینده استفاده می‌کنند تا به آرامی پوست شمارا سنباده بکشند و لایه بیرونی ضخیم و ناهموار را از بین ببرد که فواید زیادی دارد. کاری که میکرودرم می‌تواند انجام دهد شامل بهبود لکه‌های پیری و جوش‌های سرسیاه، بهبود لکه‌های تیره پوست، کاهش ترک‌های پوستی، چین و چروک و از بین بردن منافذ بزرگ و آکنه می‌شود. میکرودرم به ضخیم شدن کلاژن پوست شما کمک می‌کند.

مراقبت پوست در خانه:

 

آلودگی‌ها و کثیفی‌های به‌وجود آمده روزانه را می‌توانید با یک مراقبت ساده صورت در خانه از بین ببرید و در عرض چند دقیقه به پوست شفاف‌تری داشته باشید. در ادامه مراحل مراقبت صورت در منزل را مشاهده می کنید:

 

    ابتدا یک پد پنبه‌ای و پاک‌کننده آرایش بردارید و صورت خود را با آن کاملا پاک کنید.

    سپس یک روغن صورت را روی انگشتان خود بردارید و آن را روی صورت خود بمالید. آرایش و کثیفی که در عمق پوست نشسته است با روش مراقبت روغن از بین می‌رود.

    صورت خود را با آب بشویید و به سراغ مراقبت کف بروید و با آب سرد بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

    در مرحله دوم از بخار استفاده کنید. بخار کردن پوست به باز شدن منافذ کمک می‌کند و در نتیجه پوست را بهتر تمیز می کند.

    در مرحله سوم خوب اسکراب کنید زیرا باعث از بین بردن سلول‌های مرده پوست، چربی و کثیفی و هرگونه محصولی که در عمق پوست نشسته‌اند می‌شود. هفته ای یک بار از اسکراب استفاده کنید.

    در مرحله چهارم از ماسک استفاده کنید. یک ماسک مغذی و مرطوب کننده منافذ را می‌بندد و پوست شما را هیدراته می‌کند و در عین حال تمام ناخالصی‌ها را از بین می برد.

    در مرحله آخر، کار را با یک مرطوب کننده به اتمام برسانید.

 

دستگاه های مراقبت پوست صورت

 

دستگاه های مراقبت پوست صورت شامل موارد زیر می شوند:

دستگاه مراقبت پوست میکرودرم:

 

این یک دستگاه زیبایی نوآورانه است که با لایه برداری پوست، سفت کردن صورت، پیش تمیز کردن، کشیدن جوش‌های سر سیاه و آکنه و رفع چین و چروک در بازار پرطرفدار است.

دستگاه مراقبت پوست هیدرودرم:

 

این روش ملایم‌تر به‌جای پاک‌کردن پوست با شن، درم ابریژن سنتی، منافذ را با دستگاه وکیوم پاک می‌کند و همزمان با فشار دادن مواد فعال قوی، مرطوب‌کننده، روشن‌کننده، حجیم را به پوست وارد می‌کند.

دستگاه مراقبت پوست نور درمانی

 

این روش با استفاده از منبع نوری که به پوست می‌تابد به داخل آن نفوذ می‌کند. می‌توان از طول موج‌های مختلف نور استفاده کرد که آبی و قرمز رایج‌ترین آنها هستند. نور به داخل پوست نفوذ می‌کند و بر ژن و عملکرد سلولی تأثیر می‌گذارد که منجر به تأثیرات مختلفی در پوست می‌شود.

دستگاه مراقبت پوست مزووایت:

 

مزوایت سرمی است که برای درمان‌های ایمن و فشرده برای سفید کردن پوست طراحی شده است. برای افرادی که رنگ پوست تیره دارند و همچنین برای کاهش ظاهر کک و مک و تغییر رنگ پوست ناشی از آکنه و فرآیند پیری عکس (لکه‌های پیری) توصیه می‌شود.

شناخت انواع پوست برای مراقبت

 

محصولات و روش های درمانی پوستی که در خصوص مراقبت پوست استفاده می شود برای انواع مختلف پوستی تولید می شوند و برای استفاده از این محصولات باید نسبت به نوع پوست شناخت پیدا کرد. انواع پوست را می توان به چهار دسته تقسیم کرد:

پوست چرب

 

می‌توانید از علائم پوستی به نوع پوست خود شناخت پیدا کنید. زمانی‌که روی بینی و پیشانی و گونه‌های شما براق باشد احتمالا پوست شما چرب است و جوش‌های چرکی در همه نقاط صورت از نشانه های پوست چرب است.

پوست حساس:

 

پوست حساس، پوستی است که بیشتر مستعد واکنش‌هایی مانند قرمزی و خارش است. اکثر افرادی که پوست حساسی دارند متوجه خارش و سوزش گاه‌به‌گاه یا مکرر لکه‌های پوستی می‌شوند.

پوست خشک:

 

افرادی که روی پوست صورت آن‌ها سفیدک‌هایی ایجاد می‌شود، پوست خشک دارند و چین و چروک زودتر بر روی این نوع پوست ظاهر می‌شود.

پوست معمولی:

 

پوست معمولی هیچ کدام از نشانه‌های گفته شده در مطالب بالا را ندارد. این پوست نه خیلی خشک است و نه خیلی چرب. بافتی منظم و بدون نقص و ظاهری تمیز و نرم دارد و نیاز به مراقبت خاصی ندارد

 

منبع: skin care